Juulikuus lumi on maas ehk alpimatk arvudes

Natuke sadistikat eelmises postituses mainitud mägimatka kohta.

Käisime 10. - 15. juulini Itaalias Milano lähedal Gran Paradiso rahvuspargis mägedes kõndimas. Tegemist oli matka, mitte mägironimisega - s.t. erivarustust, nagu rakmed, köied, kassid või kirkad meil kaasas polnud ja sellest lähtuvalt valisime ka radu. Kokku olime mägedes 4 päeva, varustus kotiga seljas. Ööbisime mehitatud mägihüttides - võrdlemisi kasinad olmetingimused, aga hea toit.

1. päev

• Marsruut: Val di Rhemes orust (1700m) üles Col Fenetre nimelisele kurule (2840m), seal alla Chalet Epee nimelisse hütti, kus sõime lõunat. Edasi järgmise oru kohalt mööda mäekülge Rifugio Bezzi nimelisse hütti.
  • Aeg rajal: 4h 53min + 4h 15min = 9h 8min
  • Tõus: 1195m + 630m = 1825m
  • Märkimisväärset: läbisime kaks pühapäevamatkajate päevateekonda; kaks reisil kaasas olnud naist adusid, et me tulime mägedesse ronima, mitte rohelisele aasale päevitama.

2. päev

• Marsruut: Rifugio Bezzist (2283m) üles Col Bassac nimelisele kuru poole (3082m). Poolel teel saime lörtsi, lund ja külma, pöördusime tagasi. Peale lühikest riiete kuivatamist ja lõunat läksime uuele ringile. Napilt õhtusöögiks jõudsime üle kuru Rifugio Benevolosse.
  • Aeg rajal: 3h 18min + 5h 45min = 10h 3min
  • Tõus: 685m + 905m = 1590m
  • Märkimisväärset: Maris sai korraliku haamri ja tujutus maximus nimelise konditsiooni. Saime esimest korda lund, rahet ja lörtsi. Käisime esimest korda üle 3000m.

3. päev

• Marsruut: Kuna riided olid märjad, jalg tönts ja ilmateade lubas vihmasadu, siis loobusime üle järjekordse kuru uude hütti jalutamisest ja jäime veel üheks ööks Rifugio Benevolosse. Päevane marsruut sisaldas Rifugio juurest (2284m) ühele lähedalasuvale kurule (3117m) ja selle kõrval olevale paarile tipule (max kõrgus kella järgi 3230m, arvestades kella näidu eksimust hüti juures, siis tegelikult umbes 3300m).
  • Aeg rajal: 5h 31min
  • Tõus: 1055m
  • Märkimisväärset: Võtsime reisi ainukese tipu. Mina sain laskumisel korraliku haamri, pilt ujus silme ees.

4. päev

• Marsruut: Rifugio Benevolost väike tiir lähedalasuvatel mäenõlvadel. Peaaegu ühele kurule ronimine (u 2900m, lõpuni ei jõudnud, liiga libe) ja jalutuskäik tagasi Val di Rhemes orgu.
  • Aeg rajal: 7h 11min
  • Summaarne tõus: 800m
  • Märkimisväärset: päevitasime raja lõpus ühte tiimiliiget oodates ligi kolmveerand h. Mehed olid tegevusetusest tüdinenud. Kui otsustasime liikuma hakata, tundus mõlemale naisele, et me pole üle 10min päikest võtnud.

Kokku

• Aeg rajal: 31h 53min
  • Summaarne tõus: 5270m

Ma usun, et see ei jää mulle viimaseks korraks mägedes ronida.

One Response to “Juulikuus lumi on maas ehk alpimatk arvudes”

1. Madis Says:

Lahe värk. Võibolla esimese päeva max kõrgus merepinnalt tulles oli suhtkoht palju ja kolmandal päeval vasardasite kah ehk liiast, aga matk oli kindlasti väga vinge. Ja noh, pilte vaadates ei olnud need rajad nii turistikad midagi, paar oja/kuru ületust olid ikka üsna tõsised.

Äkki siis kunagi mägedes näeb ;)